| Home | Contact Us |

අපේ වෙබ් අඩවියට ඔබ සැම ඉතා සාදරයෙන් පිළිගනිම

Print This Post Print This Post Email This Post Email This Post 66 views

ඉස්ලාම් විවාහය (Marriage in Islam)

කතුවරයා/දේශකයා: on 22nd April 2018

ඉස්ලාම් දහම බ්‍රහ්මචර්යාවට වඩා විවාහ ජීවිතය අගය කොට සළකන්නේය. විවාහ වීමෙන් ජිවිතයේ හමුවන බොහෝ ප්‍රායෝගික ප්‍රශ්නවලට මුහුණ දීමට සිදු වන නිසා කෙනෙකුගේ ජීවිතය එමගින් සම්පුර්ණ වන්නේය. කෙසේ වෙතත් බොහෝ සමාජවල විවාහ වීමට තිබෙන විශාල බාදාවක් වන්නේ දෑවැදි ප්‍රශ්නයයි. එහෙත් ඉස්ලාම් දහම දෑවැද්ද වෙනුවට මහර් දීමනාව අනිවාර්ය කොට ඇත. මහර් යනු විවාහයට ඇතුල්වන මනාලයා විසින් මනාලියට ගෙවිය යුතු අනිවාර්ය දීමනාවකි. මහර් ප්‍රමාණය කොතරම් විශාල වුවත් කිසිම හේතුවක් නිසාවත් මනාලයාට විවාහ ජිවිතයට ඇතුලත් වූ පසු එය නැවත අත්පත් කර ගත නොහැකිය. ඉදිරියට කියවන්න….. »

April 22, 2018 · ෆාසි අජ්වාඩ් · No Comments
Tags: , ,  · Posted in: නීති රීතීන්

Print This Post Print This Post Email This Post Email This Post 46 views

කුහකත්වය සහ එහි ලක්ෂණ (Hypocrisy & Its Signs)

කතුවරයා/දේශකයා: on 22nd April 2018

නබිතුමාගේ හිජ්රත් ගමන සිදුවන තෙක් මක්කා වැසියන් ළඟ කුහකත්වය දැකීමට තිබුනේ නැත. ඔවුන් සත්‍යය කතා කිරීම අගය කොට සලකුවෝය. මේ හේතුව නිසා නබිතුමාගේ අනුගාමිකයින් අබිසිනියාවට හිජ්රත් ගොස් සිටි අවස්ථවේදී එහි රජු එවකට නබිතුමාගේ එදිරිවාදියෙකුව සිටි අබු සුෆියාන්ගෙන් නබිතුමා ගැන විමසු අවස්ථාවේදී ඔහු නබිතුමා ගැන සත්‍යය කරුණු හැර වෙන කිසිවක් පැවසුවේ නැත. ඉදිරියට කියවන්න….. »

April 22, 2018 · ෆාසි අජ්වාඩ් · No Comments
Tags: , ,  · Posted in: ප‍්‍රතිපත්තිය

Print This Post Print This Post Email This Post Email This Post 58 views

නිත්‍යානුකුල දේවල් සඳහා ඉස්ලාමීය නිර්ණායකයන් (The Islamic ruling for lawful things)  

කතුවරයා/දේශකයා: on 19th April 2018

පොදුවේ ගත්කල මිනිස් ජිවිතයට යෝග්‍ය සියළු දේවල් ෂරියා නීතියෙන් අනුමත කොට ඇත. මේවා පිලිපැදීමෙන් ප්‍රයෝජනය අත් වන්නේ මිනිසාටම වේ. මෙම නීති අනුගමනය නොකරන අය ඕනෑම දෙයක් අනුභව කරත් ඒවායින් ඔවුන්ට ආත්මීය වශයෙන්ද ශාරීරික වශයෙන්ද යම් බලපෑම් ඇති විය හැකිය.  ඉදිරියට කියවන්න….. »

April 19, 2018 · ෆාසි අජ්වාඩ් · No Comments
Tags: , , , ,  · Posted in: නීති රීතීන්

Print This Post Print This Post Email This Post Email This Post 65 views

වාර්ගික ආගමික සංහිඳියාව යන්නෙන් අදහස් වන්නේ කුමක් ද?

කතුවරයා/දේශකයා: on 18th April 2018

බහු වාර්ගික හා බහු ආගමික සමාජයක පදනම විවිධත්වයයි. මෙම විවිධත්වය හේතුවෙන් සමාජ ඝර්ෂණයන් ඇති වීමට ඇති ඉඩකඩ ඉමහත්ය. සමාජ සාමය හා සහජීවනය ස්ථාපිත කරන්නට නම් පොදුතාවන් හඳුනා ගෙන ඒ මත සාමුහිකත්වය ගොඩ නඟා පොදු නොවන සාධක විවිධත්වයේ යථාර්ථයන් බව පිළිගැනීමට හැකියාවක් අප සැමට තිබිය යුතුය. ශ්‍රී ලාංකික අප සැමට ඇති පොදුතාව ශ්‍රී ලාංකික අනන්‍යතාවයි. මෙම ශ්‍රී ලාංකිකත්වයට අදාළ පොදු සංස්කෘතියක් ද ඇත. අප සැවොම ඒ පොදු සංස්කෘතිය පිළිගැනීමට සුදානම් විය යුතුය. මේ අනුව ශ්‍රී ලාංකික අනන්‍යතාව ආරක්ෂා කර ගනිමින් සියළුම වාර්ගික හා ආගමික ජන කොටස් මෙම බහුත්ව වාදී පොදු සංස්කෘතියට අනුගත කිරීම වාර්ගික ආගමික සංහිඳියාව ලෙස අර්ථ දැක්විය හැක. ඉදිරියට කියවන්න….. »

April 18, 2018 · එම්.අහ්මද් දහ්ලාන් · No Comments
Tags: , ,  · Posted in: චෝදනා හා පිළිතුරු

Print This Post Print This Post Email This Post Email This Post 57 views

ආගමික නායකයන්ගේ කාර්යභාරය කුමක්ද? (What is the role of religious leaders?)

කතුවරයා/දේශකයා: on 17th April 2018

සෑම ආගමකින්ම බලාපොරොත්තු වන්නේ මිනිසා යහපත් අතට ගැනීමයි. මේ නිසා ආගම් අතර කොතරම් වෙනස්කම් තිබුනත් ඒවයේ ඇති පොදු කරුණු වලදී එකිනෙකා සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම ඉතා වැදගත්ය. ඉදිරියට කියවන්න….. »

April 17, 2018 · ෆාසි අජ්වාඩ් · No Comments
Tags: , ,  · Posted in: විවිධ

Print This Post Print This Post Email This Post Email This Post 51 views

ඉස්ලාම් දහම අනුව තාරුණ්‍යයේ වැදගත්කම (The importance of the youth according to Islam)  

කතුවරයා/දේශකයා: on 16th April 2018

කාලය මිනිසාට ලැබී ඇති මිල කළ නොහැකි සම්පතකි. එහෙත් නවීන සමාජයේ ඇති මාධ්‍ය පහසුකම් නිසා බොහෝ තරුණයින්ගේ කාලයෙන් වැඩි හරියක් ගතවන්නේ රුපවාහිනිය බැලීමෙහි හෝ ස්මාට් පොන් බාවිතා කිරීමෙහිය. එහෙත් ඉස්ලාම් දහම අනුව මිනිසා වැය කරන සෑම මොහොතක් ගැනම දෙවියන්ට පිළිතුරු දිය යුතුව තිබේ.  ඉදිරියට කියවන්න….. »

April 16, 2018 · ෆාසි අජ්වාඩ් · No Comments
Tags: , ,  · Posted in: විවිධ

Print This Post Print This Post Email This Post Email This Post 64 views

ආගමක සැබෑ අවශ්‍යතාවය කුමක්ද? (What is the real need for a religion?)

කතුවරයා/දේශකයා: on 15th April 2018

ආගමක් අවශ්‍යවන්නේ තමන්ගේ මැවුම්කරු හඳුනාගෙන ඔහුගේ අභිමතයට ගරු කරමින් ජිවත් වීමටය. ඒ අනුව දෙවියන් පහළ කල සෑම ආගමකින්ම මිනිසා පිළිපැදිය යුතු දහම් මාර්ගය පෙන්වා දී ඇත. දෙවියන් පෙන්වා දෙන මාර්ගය වෙනස් කිරීම මිනිසාට කළ හැකි දෙයක් නොවේ. මිනිසා කළ යුත්තේ දෙවියන් පෙන්වා දී ඇති දහම අනුව තමන්ව වෙනස් කර ගැනීම ය. ඉදිරියට කියවන්න….. »

April 15, 2018 · ෆාසි අජ්වාඩ් · No Comments
Tags: , ,  · Posted in: යථාර්ථය

Print This Post Print This Post Email This Post Email This Post 63 views

වහාබ් වාදය යනු කුමක්ද? (What is Wahabism?)

කතුවරයා/දේශකයා: on 15th April 2018

වහබ්වාදය ගැන පැහැදිලි කිරීමට පෙර ඉස්ලාම් දහමේ බෙදීම් වල ආරම්භය ගැනත් යමක් පැවසීම වැදගත් යැයි සිතමි. ඉස්ලාම් දහමේ මුල් අවදියේදී එහි කිසිම පිල්බෙදීමක් තිබුනේ නැත. එකල ජීවත්වූ සියළුදෙනාම පිලිපදිනු ලැබුවේ අල් කුරානය සහ නබිතුමාගේ මග පෙන්වීම පමණි. මෙම ක්‍රමය නබිතුමාගේ අභාවයෙන් පසු පරම්පරා තුනක් යන තුරුම ආරක්ෂා වී තිබුනේය. ඉන්පසු නොයෙකුත් හේතුන් නිසා මුස්ලිම්වරුන් අතර සිවිල් යුද්ධයන් ඇතිවූ අතර දේශපාලනික වශයෙන් ප්‍රධාන කණ්ඩායම් දෙකක් බිහිවිය. ඉන් එකක් ෂියා ලෙසද අනෙක කවාරිජ් ලෙසද හඳුන්වනු ලැබුවේය. මෙම කණ්ඩායම් දෙක පසු කලකදී ආගමික නිකායන් බවට පත් වූ අතර නබිතුමා පෙන්වා නොදුන් බොහෝ අළුත් ඇදහිලි ඔවුන් විසින් පෙන්වා දුන් ඉස්ලාම් දහම තුලට ඇතුලත් කලෝය. කෙසේ වෙතත් නබිතුමා සහ ඔහුගේ සහාබාවරුන් අනුගමනය කළ නිවැරදි දහම වෙන් කොට හඳුන්වා ගැනීම  සඳහා ‘අහුළුල් සුන්නා වල් ජමාඅ’ යන නම උපයෝගී කරගනු ලැබුවේය. ඉදිරියට කියවන්න….. »

April 15, 2018 · ෆාසි අජ්වාඩ් · No Comments
Tags: , ,  · Posted in: චෝදනා හා පිළිතුරු

Print This Post Print This Post Email This Post Email This Post 66 views

අතුරලියේ රතන හාමුදුරුවෝ සහ මුස්ලිම් අන්තවාදය! 

කතුවරයා/දේශකයා: on 15th April 2018

මෑතකදී දෙරණ නාලිකාව සමග සාකච්ඡාවකට සහභාගී වූ අතුරලියේ රතන හාමුදුරුවන් වහන්සේ මුස්ලිම් අන්තවාදය පිළිබඳ ව කරුණු දක්වා තිබුණි. රතන හාමුදුරුවන් වහන්සේ අදහස් දක්වමින් මුස්ලිම් ජනයා විසින් සිංහල ප්‍රජාව අන්තවාදීන් ලෙස දකින බව සඳහන් කොට තිබුණි. මෙම මතය සමග අපට එකඟ විය නොහැක. මුස්ලිම් ජනයා විසින් සම්පුර්ණ සිංහල ප්‍රජාවම අන්තවාදීන් ලෙස කිසි දිනක චෝදනා කොට නොමැති අතර ඔවුනතුරින් අති මහත් බහුතරය යහ මධ්‍යස්ථ මතදාරීන් බව අපගේ අවංක පිළිගැනීමයි. එක් සිදුවීමක් මුල් කොට ගෙන ගිනි තැබීම් හා විනාශකාරී ක්‍රියාවන් 600කට අධික ප්‍රමාණයක් සිදු කොට නිවාස, ව්‍යාපාරික ස්ථාන හා වාහන විනාශ කොට හා තවත් මිනිස් ඝාතනයක් සිදු කිරීම අන්තවාදී ත්‍රස්තවාදී ක්‍රියාවක් මිස අන් කවරෙක් ද යන්න රතන ස්වාමීන් වහන්සේගෙන් විමසා සිටින්නට කැමැත්තෙමු. උන්වහන්සේ මෙම අන්තවාදය වසං කිරීමට හා එයට සුදු හුණු ගෑමට මුස්ලිම් වරුන්ගෙන් අන්තවාදයක් මතු වී ඇති බව කරුණු දක්වා තිබුණි.  ඉදිරියට කියවන්න….. »

April 15, 2018 · එම්.අහ්මද් දහ්ලාන් · No Comments
Tags: , , ,  · Posted in: කාන්තා පිටුව, චෝදනා හා පිළිතුරු

Print This Post Print This Post Email This Post Email This Post 52 views

සාම්ප්‍රදායික හා නුතන මුස්ලිම් වරයා!

කතුවරයා/දේශකයා: on 14th April 2018

රට තුළ “මුස්ලිම් භීතිකාවක්‌” හා “මුස්ලිම් පිළිකුලක්” දියත් කරන්නට වෙර දරණ වෛරය හා ක්‍රෝධය වපුරන්නන් ඉදිරිපත් කොට අති නවතම සටන් පාඨය වී ඇත්තේ මුස්ලිම් සංස්කෘතික ආක්‍රමණයකට සිංහල බෞද්ධ ජනයා ලක්වී ඇති බවය. සිංහල බෞද්ධ ජනයාගෙන් මධ්‍යස්ත අති බහුතරය සැබැවින්ම මෙවන් පදනම් විරහිත බොළඳ හා මනඃකල්පිත මත වාදයන් මිළට ගැනීමට සුදානම් නොමැති බව අපි ඉතා හොඳින් දනිමු. එනමුත් ඒ පිළිබඳව කරුණු පැහැදිළි කිරීමක් අවශ්‍යය බව සිතුනු නිසා මෙම ලිපිය සකස් කරන්නට අදහස් කළෙමු. ඉදිරියට කියවන්න….. »

April 14, 2018 · එම්.අහ්මද් දහ්ලාන් · No Comments
Tags: , ,  · Posted in: අනගි ප‍්‍රාර්ථනාවන්