8- හිජාබ් යනු “ගීරාහ්” (සිත් කනස්සල්ල) වේ!:
මිනිසෙකු යහ මග යන්නේ නම් ඔහුගේ ස්වභාවික හැඟීම් හා ක්රියාවන් පිවිතුරු වන්නේ ය, ඔහු වැරදි කිරීමෙන් වැළකී සිටින්නේ ය. එවැන්නෙක් තම භාර්යාව හෝ දූවරුන් අන්ය පිරිමින්ගේ බැල්මට ලකවීම ප්රතික්ෂේප කරයි. හිජාබය මෙයට අදාළ එකකිග “ගීරාහ්” නම් වූ සිත් කනස්සල්ල මිනිසාට සංවරභාවය ඇතිකර, තම කාන්තාවන් අන්යයන්ගෙන් ආරක්ෂා කර ගැනීමට උදව් වෙයි.
අද ලොවෙහි බහුතර ජනතාව සංවරභාවයෙන් යුතුව කටයුතු කිරීම බොහෝ දුරට නැතිවී ගොස් ඇත. එවැන්නන් අන්ය ස්ත්රීන් දෙස කාමුක ආශාවෙන් යුතුව බලයි. මොවුන් තම ස්ත්රීන් දෙස වෙනත් අය එලෙසම බැලීම ගැන කිසිදු අහිතක් සිතන්නේ නැත. වැඩි දෙනෙක් ඇඳුම් ඇඳ ඇතත් (නොඇඳපු ලෙස පෙනෙන) අඩ නිර්වස්ත්රව සිටින ස්තී්රන් සමග වාඩිවී විසිතුරු දේ බලා සතුටුවන බව ඔබ දකින්නට ඇත. තවද මොවුන්ගේ භාර්යාවන් එවැනි පරිසරයක තම ශරීරයේ රහස් ප්රදේශ පෙනෙන ලෙස අඩ නිර්වස්ත්රව සිටීම හෝ ඔවුන් දෙස අනෙක් පිරිමින් රාගාධික බැලූම් හෙලීම ගැන හෝ කනස්සල්ලට පත් නොවෙයි. ඇත්ත වශයෙන්ම එලෙස බලා දෙනෙත් පිනවීම හෝ සිතින් කාම සැප භුක්ති විඳීම ඔවුන්ට ප්රශ්නයක් බව හැෙඟන්නේ නැත. ඔවුන්ගේ අභ්යන්තර හැඟීම් වන්නේ අපට බලන්න හැකිනම් ඔවුන්ට බැලීමේ වරදක් නැත යන්න ය. මෙය මෙවැන්නන්ගේ ස්වාධීන වූ තේරීමකි.
මොවුන්ගෙන් ටික දෙනෙක් පමණය තම භාර්යාවන්ට වෙනත් පිරිමීන් සමග නොමනා සබඳකම් ඇති බව දැනගතහොත් දුක් වන්නේ! එවිට ඔවුන් කම්පනයට ලක්වෙයි, තම ගෟරවය උසස් තත්වය හා කීර්තිය සහ මුලින්ම නැති වූ බව සිතා වේදනාවට පත්වෙයි.
සමහර සමාජයන්හි මෙවැනි ප්රශ්න නිරාකරනය කරගැනීමට පොලීසිය කැඳවයි. වෙන කිසිවක් ගැන නොතකා “ගීරාහ්” නම් වූ සංවරභාවයෙන් යුත් සිත් කනස්සල්ල නැති මෙවැන්නෙක් “දුගඳ වූ මඩ වගුරක ගිලිහී සිටින ඌරෙකුට” සමාන බව කිව නොහැකි ද?
වර්තමාන ලෝකයේ බොහෝ සමාජයන් හි මෙවන් තිරිසන් හැඟීම් වලින් යුත් ගුණ හා ක්රියාවන් ලැව් ගින්නක් සේ පැතිරීගෙන එන බව නොරහසකි.
අලි (රලි) තුමා කාන්තාවන් ටික දෙනෙක් හමුවූ විට මෙසේ පැවසූ හ:
“වෙළඳ පොළෙ හි සිටින මුස්ලිම් නොවන කුෆ්ෆාර් (විශ්වාසවන්තයින් නොවන පිරිමීන්) වෙත කාන්තාවන් වූ ඔබ සැවෝම එක්රොක් වන බව මට දැන ගැනීමට ලැබී ඇත. ඔබට “ගීරාහ්” (සංවරභාවයෙන් යුත් කනස්සල්ලක්) නැත්තේ ද? කවුරුන් වෙත “ගීරාහ්” (නම් වූ සංවරභාවය) නැත්තේ ද ඔවුන් වෙත යහපත් දේ කිසිවක් නැත. ඉස්ලාමය ”ගීරාහ්” ව විශ්වාසය (ඊමානය*ට ඇතුළත් වූ කොටසක් ලෙස සලකයි”
ඉස්ලාමයට අනූව, භාර්යාව දියණියන් හෝ අනෙකුත් කිනම් මුස්ලිම් කාන්තාවක් වූවත්, ඔවුන්ගේ ගෞරවය, සදාචාරය තකා ඔවුන්ව ආරක්ෂා කරගැනීමට අවශ්ය කටයුතු කිරීම අනිවාර්්ය ය. මෙයට අදාළ දේශනයන් හා ප්රායෝගික වැඩ පිළිවෙලක් ගෙන දෙන අගනා ජීවන සැලැස්මක් ඇත්තේ නම් එය ඉස්ලාම් පමණ ය.
තබර්රුජ ය (කාන්තාවන්ගේ වශීකරනය පෙන්වීම* නින්දාවකි!
1- තබර්රුජ් යනු අල්ලාහ් ට සහ ඔහුගේ වක්තෘවරයාණන් ට අකීකරුවීම වේ!
(තබර්රුජ්: භාෂාව අනූව මෙහි තේරුම, ”කාන්තාවකගේ රූ සපුව විදහා පෙන්වීම, ඇයගේ මුහුණ විදහා පෙන්වීම, ඇයගේ ශරීරයේ හැඩරුව පෙන්වීම, තම ස්වාමි පුරුෂයා හැර අන් පුරුෂයන් තමන් වෙත ලඟා කර ගැනීමට ගන්නා සෑම ප්රයත්නයක් ම කිරීම” යනාදිය වෙයි. ඉස්ලාමය අනූව මෙහි තේරුම නම්, ”කාන්තාව තම රූ සපුව විදහා පෙන්වීම” යනු වෙයි. තවද, ”ඇය තම ශරීරයේ හැඩරුව පෙනෙන ලෙස (අන් අයගේ හැඟීම් ඇවිස්සෙන ලෙස* ඇවිදීම” නම් වූ තේරුමක් මෙයට ඇත. (අල්තබාරි 22-4 සමහරුන්ගේ අදහස් අනූව, අන්ය පිරිමින්ට කැපී පෙනෙන අයුරින් සිටීමට කාන්තාවක් තමාට හැකි සෑම අන්දමකින් ම තම ශරීරය අලංකාරවත් කරගන්නේද, ඒ සෑමයක්ම ”තබර්රුජ්” වෙයි. යනු තේරුම වේ. ”සමහර විට කාන්තාවක් අන් අයගේ සිත් හා බැල්ම ඇදගන්නා අදහසින් දීප්තිමත් පාටවලින් අලංකාර වූ හිස් වැස්මක් දමන්නේ නම් එය ද ජාහිලියියා (අඥාන සමයේ* ”තබර්රුජ්” නම් වූ වශීකරණ ක්රමයකි.” (මව්ලානා මව්¥දි (රහ්* තුමාගේ ”ද හිජාබ්” නම් වූ කෘතිය පි: 132.
අල්ලාහ් ට සහ ඔහුගේ වක්තෘ (සල්* තුමාණන්ට කීකරු නොවන කෙනෙක් තමාට ම හිංසා පීඩාව ඇති කරගන්නෙකු වෙයි. එසේ නැතිව ඔහුගේ එම අකීකරුභාවයෙන් අල්ලාහ්ට කිසිදු හිංසාවක් පීඩාවක් ඇතිවන්නේ නැත.
නබි (සල්* තුමා මෙසේ පැවසූ හ:
”මගේ සමාජයට ඇතුල් වූ සෑම කෙනෙක් ම ස්වර්ගයට ඇතුල් වෙයි. ප්රතික්ෂේප කළවුන් හැර! එවිට අල්ලාහ්ගේ ¥තවරයානනි! ප්රතික්ෂේප කරන්නවුන් කවුරු ද? යනු ඔවුහු (නබිතුමාගේ මිත්රයන්* ඇසූ හ. එයට පිළිතුරු දුන් නබි (සල්* තුමා, කවුරුන් මට කීකරු වන්නේ ද ඔවුන් ස්වර්ගයට පිවිසෙියි, කවුරුන් මට අකීකරු වන්නේ ද ඔවුන් ය (එහි පිවිසීමට* ප්රතික්ෂේප කරන්නන්!” යනු කීහ. (සහීහුල් බුහාරි, අරාබි ඉංග්රීසි පොත් පෙළ, වෙළුම: 9ල හදීස් අංක: 384 පි: 284.
මුආවියා (රලි* තුමා සිරියාවේ හමාස් නම් වූ ස්ථානයේ එක් රැුස්වීමක් අමතා කතා කරන විට නබි (සල්* තුමා කරුණු හතක් තහනම් කළ බවත් එයින් එකක් ලෙස තබර්රුජය ගෙන දැක් වූ බවත් සඳහන් කළේ ය. (ඉමාම් අහ්මද් තුමාගේ මෙම සටහන එතුමාගේ ”මුස්නද්” ග්රන්ථයේ (4-101 අරාබි භාෂාව* ඇත*.
”අබ්දුල්ලාහ් ඉබ්නු මස්ඌද් (රලි*තුමා මෙසේ පවසයි: ”නබි (සල්* තුමා ගතිගුණ දහයක් ප්රිය කළේ නැත. එයින් එකක් ලෙස නොහොබිනා තැනක තම රූ සපුව පෙන්වන තබර්රුජය ද සඳහන් වෙයි.” (අන්නසාඊ පවසන මෙම හදීසය එතුමාගේ ”සුනන්” අරාබි භාෂා 8-141. කෘතියෙහි සඳහන් වී ඇත.
ඉමාම් සුයූති (රහ්* තුමා මෙසේ කීහ:
”කාන්තාවක් තමන් අලංකාරවත් කර අන් අයට පෙන්වීම ”තබර්රුජ්” වෙයි. මෙය නින්දිත ක්රියාවකි. මෙයයි ”නොහොබිනා තැනක” යනුවෙන් ඉහතින් සඳහන් කොට ඇත්තේ. නමුත් තම සැමියා වෙනුවෙන් අලංකාරවී ඔහුට තම සුන්දරත්වය පෙන්වීමෙහි වරදක් නැත.”
2- තබර්රුජ් යනු භයානක, විනාශකාරි පාපයක් වේ!
රුකයියා නැමැත්තියගේ දියණිය වූ උමයිමාහ් ඉස්ලාමය පිළිගැනීමටත්, නබි (සල්* තුමා ”අල්ලාහ්ගේ වක්තෘ” බව විශ්වාස කිරීමටත් නබි තුමා වෙත ආවා ය. එවිට නබි (සල්* තුමා ඇය අමතා මෙසේ කීහ:
”මගේ මෙම උපදෙස්වලට සවන් දෙන්න: ඔබ අල්ලාහ්ට අවනත වන කල්හි ඔහුට වෙනත් කොටස් කරුවන් එක් කළ නොයුතුයි, ඔබ සොරකම් නොකළ යුතුයි, ඔබ නොමනා ශාරීරික සම්බන්ධයන් හි හෝ විෂමාචාරයෙහි හෝ නොයෙදිය යුතුයි, ඔබ ඔබගේ ළදරුවන් නොමැරිය යුතුයි, ඔබ ඔබගේ අත් හා පාදයන් අතර ඕපා¥ප නොකිව යුතුයි; ඔබ විලාප නගා නො ඇඬිය යුතුයි, ඔබ ජාහිලියියා (ඉස්ලාමයට පෙර වූ ආඥන* කාලයෙහි මෙන් ”තබර්රුජ්” (නම් වූ සිත් වසඟවන අයුරින් පෙන්වීම* නොකළ යුතුයි.”
(ඉමාම් අහ්මද් තුමාගේ ”මුස්නද්” (2-196 හි මෙය සඳහන් කර ඇත. අහ්මද් ජාකිර් (රහ්* තුමා ”මෙම හදීසය පවසන්නන්ගේ පෙළ යහපත් ය, යනු කියා ඇත. තවද, එතුමා මෙසේ කියයි: ඉබ්නු කසීර් (රහ්* තුමා තම තෆ්සීරයෙහි (8ථ 327-328 මෙම හදීසය ගෙන දක්වා, ”මෙම හදීසය පවසන්නන්ගේ පෙළ යහපත් ය” යන්න ද කියා ඇත. තව ද, මෙම හදීසය අත්තිර්මිදී, අන්නසායී, ඉබ්නුමාජාහ් නම් වූ ග්රන්ථයන් සමග සම්බන්ධ කරයි. මෙම හදීසයට පහත සඳහන් වාක්යය සාක්ෂි දරයි:
”ශාස්තෘවරයානනි! විශ්වාසවන්තියන් වූ කාන්තාවන් දිවුරුම් දීම සඳහා ඔබ වෙත ඇවිත්, ඔවුන් අල්ලාහ් සමග වෙනත් යමක් සම නොකරන බවත්, සොරකම් නොකරන බවත්, විෂමාචාරයේ නොහැසිරෙන බවත්, තමන්ගේ ලදරුවන් නොමරණ බවත්, තමන්ගේ අත් හා පාදයන් අතර ඕපා ¥ප නොකියන බවත්, කිනම් යහපත් කාර්්යයකදී වූවත් ඔබට අකීකරු නොවන බවත් පොරොන්දුවන්නේ නම්, එවිට ඔවුන් ගෙන් වූ දිවුරුම් දීම පිළිගන්න.” අල්කුර්ආන් 60ථ 12.
ඉහත සඳහන් කුර්ආන් වාක්යයෙහි සහ හදීසයෙහි ”අත් හා පාදයන් අතර ඕපා¥ප නොතිබිය යුතුයි” යනු සඳහන් වෙයි. මේ ගැන විස්තරයක් දෙන ”තෆ්හීමුල් කුර්ආන්” නම් වූ තෆ්සීරය මෙලෙස සඳහන් කරයි. මෙහි තේරුම දෙවර්ගයකට අයත් ඕපා ¥ප වේ. එකක් නම්, එක් කාන්තාවක්, අනෙක් කාන්තාවන් අන් පිරිමින් සමග නොමනා සබඳකම් පවත්වාගෙන යන බව අපවාද කීම, එවැනි කතා මිනිසුන් අතර පැතිරවීම. අනෙක: එක් කාන්තාවක් වෙනත් කෙනෙකුට දාව වැ¥ ලදරුවෙක්, ”මේ ඔබගේ ලදරුවාය!” කියා තම සැමියා විශ්වාස කරලීම වේ.” (මව්ලානා මව්¥දි (රහ්* තුමා කුර්ආන් වාක්ය 60ථ 12 යට දුන් විස්තරය.*
මෙහි, නබි (සල්* තුමා භයානක පාපකාරි ක්රියාවන් සමග තබර්රුජය ද එකතු කර ඇති බව පැහැදිළි ය.
3- තබර්රුජය අල්ලාහ්ගේ ශාපයට ලකවීම සහ ඔහුගේ කාරුණික භාවයෙන් ඈත්වීමට හේතු වේ!
නබි (සල්* තුමා පැවසූ හ:
”මගේ සමාජයේ පසු කලෙක කාන්තාවන් ඇඳුම් ඇඳ ඇතිමුත් (ඇත්ත වශයෙන්* නිර්වස්ත්රව සිටියි, ඔවුන්ගේ හිස මත ඔටුවන්ගේ මොල්ලිය වැනි (හිසකෙස් අලංකාරවත් කර* ඇත. ඔවුන්ට ශාප කරන්න. නියත වශයෙන් ඔවුන් ශාපයට ලක්විය යුත්තන් වේ” (අල්මුඃජම් අස්සඊර් ග්රන්ථයෙහි (පි:232* ඇති මෙම හදීසය අත්තබරානි පවසයි. අල්බානි (රහ්* තම හිජාබ් පි:56. ග්රන්ථයෙහි මෙම හදීසය සත්ය එකක් බව පවසයි. ඉබ්නු අබ්දුල් බර් වෙනුවෙන් අස්සුයූති මෙසේ පවසයි: ”විනිවිද පෙනෙන ඇඳුම් අඳින කාන්තාවන් තම ශරීරයේ සුන්දරත්වය පිටත පෙන්වන්නෝය යනු අල්ලාහ්ගේ වක්තෘවරයානන් වදාරා සිටීයහ. ඇත්ත වශයෙන් ම ඔවුන් ඇඳුම් ඇන්ද නිර්වස්ත්රව සිටින්නෝ වෙති.”*
4- තබර්රුජය නරකාදියේ සිටිනවුන්ගේ ගතිගුණ හා සමාන ය!
නබි (සල්* තුමා පැවසූහ:
”නරකාදියේ සිටින මිනිසුන්ගෙන් මම කිසිවිටෙක නොදුටු කොටස් දෙකක අයත් අය සිටිති. (ඔවුන්ගෙන්* එක් කොටසකට අයත් අය ගවයන්ගේ වලිග වැනි කස තබා සිටියි. ඔවුන් එම කසවළින් (එහි සිටින* මිනිසුන්ට පහර දෙයි. අනෙක් කොටසට අයත් අය නම් ඇඳුම් ඇන්ද ද නිර්වස්ත්රව සිටින කාන්තාවන්ය. ඔවුන් නොමග ගිය අතර, ඔවුන්ගේ හිසෙ හි මොල්ලියක් ලෙස උසට (අළංකාරවත් කළ* කෙස්වළින් අනෙක් අයද නොමග යවන්නෝ ය. මෙම කාන්තාවන් ස්වර්ගයට පිවිසෙන්නේ නැත. (එපමණක් නොව* ස්වර්ගයේ සුගන්ධය රස විඳින්නද නොහැක. එය ආඝ්රණය කිරීමේ භාග්යය ඔවුන්ට හිමිවන්නේ නැත. එහි සුගන්ධය බොහෝ දුරට හමනු ඇත” (සහීහ් මුස්ලිම්*.
5 – තබර්රුජය මරණින් පසු ජීවිතයෙ හි අන්ධකාරය ගෙන දෙයි!
නබි (සල්* තුමා මෙසේ පැවසූහ:
”ලොවෙහි තම සැමියාට හැර (අන් කෙනෙක් වෙනුවෙන්* අලංකාර වත් වී ඇවිදින කාන්තාවගේ තත්වය මරණින් පසු ජීවිතයෙ හි අන්ධකාරය මෙන් ය. එහි කිසිම ආලෝකයක් නොතිබෙයි.”
(ඉමාම් තිර්මිදි තම සුනන් හි (1167 මෙය සඳහන් කරයි. අල්බානි (රහ්* මෙය දුර්වල හදීසයක් බව කියයි. ඔහුගේ ”අල්ලයීෆා” (දුර්වල හදීස්” නම් වූ ග්රන්ථය (1800 බලන්න. අබූබකර් බින් අරබි (රහ්* තුමා මෙසේ කියයි: මෙම හදීසය සඳහන් කරන ඉමාම් තිර්මිදි ”මෙය දුර්වල හදීසයක්” බව කියයි. නමුත් මෙහි ඇති අදහස් නිවැරදි ය. එනම් අකීකරුභාවය ඇත්තෙන්ම හිංසාවක් හා වේදනාවක් වේ.” මෙයින් අදහස් වන්නේ මෙවැනි කාන්තාවන් මරණින් පසු ජීවිතයේදී කළු ශරීරයන් ඇතිව අඳුරේ අඳුරුවූවන් මෙන් එන්නෝ ය යන්නය. නමුත්, අල්ලාහ්ට අනවත වී හැසිරීමෙන් ලැබෙන ලැබෙන වේදනාවන් සතුට හා උසස් තත්ත්වය ගෙන එන්නේය. මීට හේතුව නම්, ඔවුන් අල්ලාහ්ගේ සහ ඔහුගේ වක්තෘ (සල්* තුමාගේ ත්යාගයන් බලාපොරොත්තුව සිටින හෙයින් ය. උදාහරණයක් වශයෙන් මෙලොවෙහි උපවාසයේ පසුවන්නෙකුගේ මුවින් පිටවන සුවඳ නරක විය හැක. නමුත්, අල්ලාහ් වෙත එය කස්තූරි සුවඳටත් වඩා සුවඳය. මෙයට හේතුව, ඔහු අල්ලාහ්ට අවනතව කි්රයා කිරීමය. එමෙන් ම කාන්තාවක් අල්ලාහ්ට අවනතව හිජාබ් අඳින විට, ඇය ප්රතිගාමි ය; පරණ තාලයේ කෙනෙකි; ඇවිදින් කූඩාරමක් වැනිය!” යනු සමහරුන් කියන්නට පුළුවනි. නමුත් මරණින් පසු ජීවිතයෙහි ජය ගන්නේ ඇය ය. ඇයට බැනවැදුනු අය විපතට පත්වෙයි, ඔවුන් අල්ලාහ්ගේ ප්රකෝපයට ලක්වෙයි*.
6- තබර්රුජය ‘නිෆාක්‘ (කපටිකම* වේ!
නබි(සල්*තුමා මෙසේ පැවසූහ:
”ඔබගේ කාන්තාවන්ගෙන් උතුම් අය වන්නේ දැඩි ආදරය හා දයාව (ගැබ් ගැනීමේ* සශ්රිකත්වය, (උදව් උපකාර කිරීමේ* කාරුණිකත්වය, අල්ලාහ්ට බියව කරුණු දැක්වීම යනාදිය ඇත්තෝ වෙති. ඔබගේ කාන්තාවන්ගෙන් ඉතා නරක අය වන්නේ මුතබර්රිජාත් (තම රූ සපුව ප්රදර්ශණය කරන කාන්තාවන්* වූවන් හා මුතහයියිලාත් (උඩඟුකම සහ ආඩම්බරය යනාදියෙන් යුතුව ඇවිදින කාන්තාවන්* වූවන් ය. ඔවුන් කපටීන් වෙයි. කිනම් අය ස්වර්ගයට පිවිසෙන්නේ ද ඔවුන් ¥විලි වැදුනු කපුටන් මෙන් ය.”
(අල් ෙබෙහකී සුනන් හි (7 වැනි වෙළුම, පි: 82* මෙය සඳහන් කරයි, අබූ අන්නයීම් තම අල් හිලියාක් (8 වැනි වෙළුම, පි: 376 නම් වූ පොතෙහි ද, අබ්දුල්ලාහ් ඉබ්නු මස්ඌද් (රලි* තුමා මෙම පුවත පැවසූ බව කියයි. අල්බානි ගේ හොඳ හදීසයන්. …… (අරාබි* පොතේ 1849 හා 632 බලන්න.
¥විලි වැදුනු කපුටන් ට රතු පාදයන් ඇත. මෙය උපමාවකි. මෙම උපමාවෙන් කාන්තාවන්ගෙන් ටික දෙනෙක් පමණ ය ස්වර්ගයට පිවිසෙන්නේ. යනු පෙන්වා දෙනු ලැබේ. එනම් මෙවැනි කපුටන් ඉතා දුර්ලභය.
7- තබර්රුජය නීච අවනම්බුකාර ක්රියාවකි!
නබි (සල්* තුමා මෙසේ පැවසූහ:
”කිසියම් කාන්තාවක් තම ස්වාමි පුරුෂයාගේ නිවසේ හැර තවත් ස්ථානයක (නොමනා ලෙස පෙනී සිටින අදහසින්* තම ඇඳුම් ගලවන්නේ නම් ඇය අල්ලාහ් ගේ ආරක්ෂාව නැති කර ගනියි.”
(ඉමාම් අහ්මද් පවසන මෙම හදීසය අල් හාකිම් තම ”මුස්තද්රක්” නම් වූ (අරාබි* ග්රන්ථයෙහි සඳහන් කරයි. (වෙළුම:4ථ පි:288* මෙය බුහාරි, මුස්ලිම් ග්රන්ථ අනූව සත්ය හදීසයක් බවත්, අද්දහබි, ඉබ්නුමාජාහ් යනාදීන් මෙය කෙරෙහි සිත යොමුකර ඇති බවක් ඔහු කියයි.
ඉමාම් අල් මන්නාවි (රහ්* තුමා මෙසේ කියයි: ”කිසියම් කාන්තාවක් තම ස්වාමිපුරුෂයාගේ නිවසේ හැර තවත් ස්ථානයක තම ඇඳුම් ගැලවීම” යනු නබි (සල්* තුමාගේ ප්රකාශයෙ හි තේරුම නම්, ”තම ඇඳුම්වලින් අපේකෂිත ආරක්ෂාව නැතිකර අන්යයන්ට තම රූ සපුව පෙන්වීම” යන්න ය. තවද එය අල්ලාහ්ගේ ආරක්ෂාව ද නැතිකර ගන්නීය. ‘‘ආදම්ගේ දරුවනී! නියත වශයෙන්ම අප ඔබට ඔබගේ රහස් ප්රදේශ වසා ගැනීමටත් ඔබට අලංකාරවත් වීමටත් සළුපිළි දුන්නෙමු. නමුත් පවිත්රතාවය නම් වූ සළුපිළි ඔබට ඉතා උතුම් වන්නේ ය.” නම් වූ අල්ලාහ්ගේ වාක්යයන්ට විරුද්ධව හැසිරීමෙන් ඇය කෙරෙහි ඇති අල්ලාහ්ගේ ආරක්ෂාව නැතිවෙයි.
”එපමණක් නොවෙයි, ඇය තම ශරීරයේ වැසිය යුතු ප්රදේශ නොවසා, සංවරභාවයෙන් තොරව හැසිරීමෙන් තම සැමියාට ද ද්රෝහි වන්නීය. මෙයින් අල්ලාහ්ගේ ආරක්ෂාව නැතිවීම නියත යි. තවද ඇය අවමානයට ද ලක්වෙයි. මෙලෙස ඇයගේ ජීවිතය අඳුරට පත්වී යයි.”
8- තබර්රුජය නොයෙක් පාපයන්ට මග පෙන්වන මහා පාපයකි!
කාන්තාව (ගේ මුහුණ අත් ආදිය සමහරුන්ට පෙනෙනවා හැර ඇය* ආවරණය වී සිටීම අවශ්ය ය. ඇයගේ ශරිරය මුළුමනින්ම පිටත පෙන්විය යුත්තක් නොවේ. එහෙයින් ඇය තම රූ සපුව හා හැඩරුව අන්ය අයට පෙන්වීමේ චේතනාවෙන් ඇඳුම් ඇඳීම නීච ලැජ්ජාවක් නැති ක්රියාවකි.
අල්ලාහ් මෙවැනි, නිර්ලජ්ජි වූ පාප ක්රියාවන්ගෙන් ඈත් වී සිටින ලෙස තමාට අවනතවන්නට උපදෙස් දෙයි.
”(අවිශ්වාසී වූ* ඔවුහු යම්කිසි විෂමාචාරයක් කර (එයින් වළක්වනු ලැබුව හොත්* ”අපගේ මුතුන් මිත්තන්ද මෙලෙස කිරීම අපි දැක්කෙමු; අල්ලාහ් මෙලෙස කරන මෙන් අපට අණ කළේය” යනු කියති. සැබැවින්ම අල්ලාහ් විෂමාචාරයන් කරන මෙන් අණ නොකරයි. (ශාස්තෘවරයානනි! අල්ලාහ් අණකළ දේ ද යනු* ඔබ නොදන්නා කරුණු සම්බන්ධයෙන් අල්ලාහ් බොරු කියන්නෙ හි දැයි ඔබ අසන්න.” (අල් කුර්ආන් 7ථ 28.
ඇත්ත වශයෙන්ම ෂෙයිතාන් (සාතාන්*ය මෙවැනි පාපකාරී ක්රියාවන් කිරීමට දිරි දෙන්නේ.
අල්ලාහ් පවසයි:
”ෂෙයිතාන් ඔබ වෙත එල්ල කරන්නේ දිළිඳුකමේ තර්ජනයයි. නිර්ලජ්ජි, ලෝභි ක්රියා කලාපයක් අනුගමනය කිරීමට ඔහු ඔබ පොළොඹවයි” (අල් කුර්ආන් 2ථ 268.
”මුතබර්රිජාත්” යනු පාප කාර්්යයන් පතුරුවන විෂ බීජ වේ. මෙම විෂ බීජ මුස්ලිම් සමාජය තුළ නිර්ලජ්ජිව පාප කි්රයාවන් පතුරුවන්නට තරම් බල සම්පන්නය.
අල්ලාහ් අවවාද කරයි:
”නියත වශයෙන් ම, දේව විශ්වාසය ඇත්තන් අතර නින්දිත කි්රයාවන් (දුෂ්ට අදහසින් කියන ඕපා¥ප* පැතිරිය යුතුය යනු කවරෙකු හෝ පි්රය කරන්නේ ද, ඔවුන්ට මෙලොවෙහි ද මරණින් මතු ද වේදනාකාරී දරුණු දඬුවම් ඇත්තේ ය. තවද, අල්ලාහ් සියල්ල දන්නේය; ඔබ නොදන්නේ ය.” (අල්කුර්ආන් 24ථ 19.
ඇත්තෙන්ම ”තබර්රුජ්” යනු ස්ත්රී පුරුෂයන් අතර විෂමාචාරය ඇති කරන ප්රධාන කරුණක් වේ.
9- තබර්රුජය ෂෙයිතාන්ගේ මාර්ගය යි!
ආදම් (මිනිස් ඉතිහාසයේ පළමු මිනිසාය. මොහු අල්ලාහ්ගේ නබිවරයෙකි*. සහ හව්වා (එම පළමු මිනිසාගේ බිරිඳ වේ*. දෙදෙනාගේ ජීවිතයේ ඇති වූ සෑම ප්රශ්ණයක් ම, අල්ලාහ්ගේ හතුරා වූ ෂෙයිතාන්ගේ කූට උපක්රමවලට සාක්ෂි දරයි. ඔහු ඔවුන්ගේ රහස් ප්රදේශ පිටත පෙන්වන ආශාව ඇතිකර නීච නිර්ලජ්ජ වු පව් පැතීමට තුඩු දුන්නේ ය. තවද ෂෙයිතාන් කාන්තාවකගේ තබර්රුජය, තම නීච අරමුණ ඉටුකරගැනීමට ප්රයෝජනවත් කරගත් පළමු දෙය බව අප වටහා ගතයුතු ය.
අල්ලාහ් අවවාද කරයි:
”ආදාම්ගේ දරුවනී! ෂෙයිතාන් ඔබගේ දෙමාපිය දෙදෙනා ඔවුන්ගේ රහස් අවයවයන් ඔවුන් දෙදෙනාට දැක ගැනීම පිණිස ඔවුන් නිර්වස්ත්රකොට, (ඒ හේතුවෙන්* ඔවුන් ස්වර්ගයෙන් බැහැර කළේ කෙසේ ද, එලෙසින් ඔහු ඔබ ව විපතට පත් නොකළ යුතුයි.”
මෙයින් ”තබර්රුජය” සඳහා වු කැඳවීම ඇතිකර කාන්තාවන්ගේ අලංකාරයන් පිටත පෙන්වීමේ කාර්්යය ඇතිකළේ ෂෙයිතාන් බව පැහැදිළි ය. ”කාන්තා නිදහස” නම් වූ නමින් වැරදි මාර්ගයකට කැඳවන නායකයින් සැම දෙනාට ම නායකයා ඔහුමය. කරුණාන්විත අල්ලාහ්ට අවනත නොවී ෂෙයිතාන්ට අවනතවී ඔහු අනුගමනය කරන සෑම දෙනාටම ඉමාම් (නායකයා* ඔහුම ය. ඇත්තෙන්ම කියනවා නම්, කවුරුන් මුසුලිම්වරුන් නොමග යවා, ඔවුන්ගේ පරම්පරාවෙන් පැවත එන්නන්ද නොමග යැවීමට මාන බලන්නේ ද, ඔවුන්ගේ මග පෙන්වන්නා ෂෙයිතාන් ය.
නබි (සල්* තුමා මෙසේ පැවසූහ:
”මම කිසියම් ”ෆිත්නා” (හිංසා පීඩා* වක් තබා යන්නේ නැත. එහෙත් කාන්තාවන්ගෙන් පිරිමින්ට ඇතිවන ”ෆිත්නා” (හිංසා පීඩා*වන් හැර!” (සහීහ් මුස්ලිම්*.
ආදාම් (අෙලෙ* තුමා අමතක වී එක් වරදක් කළහ. ඒ සඳහා පශ්චාත්තාපයට පත් වූ හෙතෙම අල්ලාහ්ගේ සමාව අයැද සිටියහ. කරුණාන්විත අල්ලාහ් එතුමාගේ ඉල්ලීම පිළි ගෙන සමාව දුන්නේ ය. නමුත් ප්රශ්නය එතැනින් නිමවුනේ නැත. ආදම් හා ෂෙයිතාන් අතර වූ සටන නොනැවතී කෙරීගෙන යයි. ෂෙයිතාන් අදත් ස්ත්රී පුරුෂයන් අල්ලාහ්ට අවනතවී හැසිරීමට ඉඩ නොදී පව්කිරීමට පොළඹවයි. ඔහුගේ මෙම මාර්ගයෙන් ඈත් වී අපට බේරාගැනීම නම් අල්ලාහ්ගේ උපකාරය පතා ඔහු වෙත යෑම විනා වෙන කළයුතු දෙයක් නොමැත. අල්ලාහ් වෙත දැඩි විශ්වාසයක් ඇතිව අපගේ පව් වලට පශ්චාත්තාපවී සමාව අයැද සිටීමටත් අල්ලාහ් ගැනම සිතා, එතුළින් වැරදි පාප හැඟීම් දුෂ්ඨ චේතනා අනියම් ආශාවන් යනාදියෙන් අපව බේරා ගැනීමට ඔහු වෙතම රැුඳී සිටීමත් අනිවාර්්ය ය.
ඇත්ත වශයෙන්ම, ඉස්ලාමය නම් වූ සදාචාරාත්මක ජීවන සැලැස්ම නිසියාකාරව ම අප පිළිපදින්නේ නම් දෙලොවෙහි ම අපගේ ජීවිතය සුඛිත මුදිත වීම නොඅනුමාන ය.
මතු සම්බන්ධයි …….
මහාචාර්ය සෙයික් මුහම්මද් බින් ඉස්මායිල්
ඉංග්රීසි පරිවර්තනය හා අර්ථ විවරණය
ආචාර්්යය සාලිහ් අස් සාලිහ්
සිංහල පරිවර්තනය
එස්. එම්. මන්සූර්