4 සාක්ෂි දීම:

මිනිස් ජීවිතයේ සියලූම අංශ දෙස වැදගත්කමකින් හා අවබෝධයකින් බලන ඉස්ලාමය, එහි මිනිසා සතු අයිතිවාසිකම් හා යුතුකම් ගැනද විග‍්‍රහ කරයි. ජීවිතයේ බොහෝ අවස්ථාවල පිරිමින් හා සම අයිතිවාසිකම් කාන්තාවට ලබාදී ඇති අතර, සමහර අවස්ථාවන්හිදී කාන්තාවන්ගේ යහපත හා සමාජයේ යහපත තකා සමහර අයිතිවාසිකම්වල වෙනස්කම් ඇතිවී තිබේ. දේශපාලනයේ කාන්තාවගේ සහභාගිත්වය ඉස්ලාම් ප‍්‍රතික්ෂේප කර ඇත්තේද ස්ත‍්‍රීන්ගේ යහපත ගැන සලකාය. එය පසුගිය මාතෘකාවේදී පැහැදිළි කෙරිණ.

මේ මූලධර්මය අනුව පැමිණිල්ල හා විත්තිය වෙනුවෙන් සාක්ෂිකරුවන් තෝරාගැනීමේදී එක පිරිමියෙකුට ගැහැණුන් දෙදෙනකු සමාන වන බව ඉස්ලාම් කියයි

”තවද (පිළිගත හැකි* පිරිමින්ගෙන් දෙදෙනකු සාක්ෂි වශයෙන් තෝරාගන්න. පිරිමින් දෙදෙනකු සොයාගත නොහැකි නම් පිරිමියෙකු හා පිළිගත හැකි ගැහැණුන් දෙදෙනකු තෝරාගන්න. ගැහැණුන් දෙදෙනෙකු තෝරා ගත යුත්තේ ඉන් එක් අයෙකුට අමතකවුණත් අනෙක් තැනැත්තිය විසින් මතක් කර දීමට (පහසුවන නිසා*ය.” (අල්-කුර්ආන් 2: 282*

ඉහත සඳහන් කුර්ආන් වාක්‍යය අනුව පිරිමින් දෙදෙනෙකු නොමැති අවස්ථාවක එක් පිරිමියෙකු හා අනෙක් තැනැත්තා වෙනුවෙන් කාන්තාවන් දෙදෙනෙකු තෝරා ගැනීමට ඉස්ලාම් නියම කිරීම නිසා කාන්තාවන් අවතක්සේරුවට ලක්කර පිරිමියෙකුට සමානව සාක්ෂි දීමේ අයිතිය නැතිකර ඇතැයි පවසන අයද සිටිති.

උසස් තත්ත්වයක වැජඹුන කාන්තා පරපුර පහතට ඇද දමන ලද්දේ ඉස්ලාමය නොවේ. දේපල, වස්තුවේ සිට කායික මානසික අවශ්‍යතා දක්වා සියලූ අයිතීන් පැහැරගෙන, පිළිකුල් සහගත ජාතියක් බවට ඇද දමා සිටි කාන්තාවන් සමාජයේ ගෞරවයක් ඇති අභිමානවත් ජාතියක් වශයෙන් ඉදිරියට ගෙනාවේ ඉස්ලාමය.

”විශ්වාසවන්තයිනි, කාන්තාවන්ගේ කැමැත්තෙන් තොරව ඔවුන්ට අයිති දේපල හා වස්තුව ලබා නොගන්න. ඔබ විසින් දෙන ලද (විවාහයේදී දෙන පරිත්‍යාග මුදල* මහර් ලෙස ඇයට කොතරම් මසුරන් (රන් රිදී* පොදියක් දුන්නත්, ආපසු නොගන්න. ඇගේ වරුද්දක් ගැන කෝපවනවාට වඩා ඇගේ හොඳක් ගැන සතුටුවන්න. ඇගේ අඩුපාඩුවක් තුල යම් යහපතක් තිබිය හැක.” යනුවෙන් අල්ලාහ් අල්-කුර්ආනයේ පවසයි.

කාන්තාවන් සම්බන්ධයෙන් ඉස්ලාමයට චෝදනා නගන අය ඉහත කුර්ආන් පාඨය ගැන අවධානය යොමු කළ යුතුය.

කාන්තාවන් පහත් ලෙස සලකා පිරිමින් උසස් කිරීම ඉස්ලාමයේ අරමුණ යැයි නගන චෝදනාව නිවැරදි නම්, අල්-කුර්ආන් 2:28 වැකිය ආරම්භයේ (ණය සම්බන්ධ* ඔබලාගෙන් පිරිමින් දෙදෙනකු සාක්ෂි වශයෙන් නියම කර ගන්නැයි දෙවියන් කියන්නේ මන්ද? විශ්වාස වන්ත පිරිමියෙකු තෝරාගන්නැයි කියන්න තිබුනා නොවේද? එක් සාක්ෂියක් පමණක් ඉදිරිපත්වීමේදී සත්‍යය හා බොරුව මිශ‍්‍ර කිරීමට ඉඩ ඇත. මේ නිසා සාක්ෂි දෙකක් අවශ්‍ය බව අල්ලාහ් කියයි.

ලිංගික අපචාර චෝදනාවක් ඔප්පු කිරීමට පිරිමින් හතර දෙනෙකුගේ සාක්ෂි අවශ්‍ය බව ඉස්ලාමය කියයි. එක් අයකු හෝ තිදෙනකු බොරු කීවත් සිව්වැනියා හෝ සත්‍යය කීමට ඉඩ ඇතැයි යන ධනාත්මක හැඟීමකින් මෙසේ නියම කර ඇත. මෙවැනි චෝදනාවකදී (අපචාර* සාක්ෂි හතරකට වඩා අඩුවෙන් ඉදිරිපත් වූවත් දඬුවම් දීම කෙසේ විය යුතුදැයි කුර්ආනය මෙසේ කියයි.

”පතිවතින්යුත් (ගුණ යහපත්* කාන්තාවකට අපචාර (අපහාස* චෝදනාවක් එල්ල වූවොත් එය ඔප්පු කිරීම සදහා සාක්ෂි හතරක් ඉදිරිපත් කළ යුතුය. එසේ කිරීමට ඔවුන්ට නොහැකිවූවොත්, චෝදනා කළ අයට කස පහරවල් 80 බැගින් ගසන්න. තවද කිසිම දවසක ඔවුන්ගේ සාක්ෂි පිළි නොගන්න. සත්‍ය වශයෙන්ම අපරාධකාරුවන් ඔවුන්ය.” (අල්-කුර්ආන් 24:4*

අල්-කුර්ආන් 2:282 වැකියෙන් පිරිමියෙකු වෙනුවට කාන්තාවන් දෙදෙනෙකුගේ සාක්ෂිය අවශ්‍ය යැයි කීම තුල ඇති සාධාරණත්වය (එහි අරමුන* ඔවුන්ගේ ස්වභාවය ගැන අවධානයෙන් යුතුව සිතා බැලූවොත් පැහැදිළි වන්නේය. කාන්තාව ස්වාභාවිකව මෙලෙක්වූ සිත් ඇත්තියකි. මේ මොළොක් වූ සිත නිසා තව කෙනෙකුගේ දුක් වේදනාවක් දරා සිටිය නොහැක. යමෙක් ඔහුට ලැබෙන්න යන තීන්දුව (දඬුවම* ගැන සිතා කඳුළු සලනවා දුටු විට ඇය හැඟුම්බර වන්නට ඉඩ ඇත. මොහු වැරදිකරුවෙක් හෝ නිවැරදි කරුවෙක් හෝ වේවා, මොහුගේ කඳුළු නවතාලීම ඇගේ අරමුණවිය හැක. ඒ ඇයගේ ස්වභාවයයි. මෙපමණක් නොව කාන්තාවන් ශාරීරික වශයෙන්ද දුබල වන අවස්ථා තිබෙන්නේය. කාන්තාවන්ට මාස්පතා ඔසප් (මාසික ශුද්ධිය* ඇතිවෙයි. මේ කාලය තුල බොහෝ කාන්තාවන්ගේ මානසිකත්වයේ අවුල්වූ ස්වභාවයක් ඇතිවිය හැක. මෙය මනෝ විද්‍යාඥයින් සොයාගත් සත්‍ය තොරතුරක් වන්නේය. මෙපමණක් නොව කාන්තාවක් ගැබ්ගත් විට පළමු මාස 4-5 දක්වා ඇය තුල කායික හා මානසික වශයෙන් එකඟතාවක් දක්නට නැත. විවිද අවස්ථාවල අවුල්වූ චිත්ත ස්වභාවයක් හා දුර්වලත්වයක් දකින්නට ලැබෙයි. සාක්ෂි කීම යනු සාමාන්‍ය කටයුත්තක් නොවේ. විත්තියේ හා පැමිනිළ්ලේ ඉරණම රඳා පවතින්නේ සාක්ෂිකරුවන් අතේය.

මෙසේ තම අනාගත ඉරණම රඳා පවතින සාක්ෂිය අවුල් සහගතවීම බුද්ධිමත් කවුරුන් හෝ පිළිගනීවිද? කවදත් කොතැනකදීත් කුමන අවස්ථාවකදීත් කිසිවෙකුට අසාධාරණයක් සිදු නොවීමට ඉස්ලාම් වග බලාගනී.

කාන්තාවන්ගේ ස්වාභාවය ගැන මනා අවබෝධයකින් යුතුව ඉස්ලාමය එක් පිරිමියෙකු වෙනුවට කාන්තාවන් දෙදෙනෙක් සාක්ෂි වශයෙන් ඉදිරිපත් විය යුතු යැයි නිගමනය කළ බව තැන්පත්ව සිතාබලන්නේ නම් අවබෝධවන්නේය.

සකස් කිරීම:
ඒ. එච්. ෆාතිමා ජනූෆා

පරිවර්තක:
සෙයියද් මුහම්මද්

ප‍්‍රකාශනය:
(සෙයිලාන් මුස්ලිම් තරුණ සංවිධානය*
කොළඹ – 10

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *